Jak opóźnić oznaki starzenia się, jedna dekada po drugiej

Nie ma nic złego w starzeniu się – jest ono nieuniknione. Nie oznacza to jednak, że musisz użalać się nad swoim losem lub chować twarz ze wstydu. Starzenie się jest przecież naturalnym procesem zmian

, który pozwala nam się rozwijać i ewoluować.

W przypadku niektórych z nas starzenie się może jednak powodować niepożądane zmiany w wyglądzie, i to nawet wtedy, gdy staramy się zachować jak najlepszą kondycję i zdrowie. Starzenie się może sprawić, że nasza skóra straci młodzieńczy blask, a na twarzy mogą pojawić się zmarszczki. Zmiany te mogą trwać latami, ale na szczęście istnieje wiele sposobów, aby walczyć z efektami starzenia się i spowolnić ten proces.

Oto 10 wskazówek, które pomogą Ci to osiągnąć:

1. Wypij kieliszek czerwonego wina.

Czerwone wino zawiera substancję chemiczną zwaną resweratrolem, która, jak wykazano, zwiększa długowieczność zarówno u zwierząt, jak i u ludzi. Resweratrol działa poprzez zmniejszanie stanu zapalnego w organizmie, który jest związany z chorobami serca i nowotworami. Wykazano również, że ma on pozytywny wpływ na poziom cukru we krwi, co może pomóc obniżyć ryzyko cukrzycy.

2. Używaj peelingu do twarzy.

Regularne złuszczanie skóry pozwala zachować jej gładki i promienny wygląd. Idealnie nadaje się do tego peeling twarzy z dodatkiem bogatego kremu lub pudru, ponieważ złuszczanie utrzymuje skórę miękką i chroni ją przed przyszłymi uszkodzeniami spowodowanymi przez słońce. Możesz także spróbować maseczki do twarzy, która jest doskonałym sposobem na nawilżenie skóry i oczyszczenie porów.

3. Podnieś brwi.

Z wiekiem wyrastające brwi mogą stać się prawdziwym problemem. Podnosząc je, możesz zlikwidować linie zmarszczek na czole i przywrócić sobie bardziej młodzieńczy wygląd. Istnieje także wiele różnych technik wydłużania brwi, takich jak stosowanie wypełniaczy lub nitkowanie.

4. Wypróbuj nową fryzurę.

Może Ci się wydawać, że znasz się na włosach, ale z wiekiem nasze kosmyki mogą się przerzedzać lub łamać. Jeśli tak się dzieje, warto pomyśleć o strzyżeniu. Możesz też poeksperymentować z nowymi fryzurami. Na przykład, jeśli zawsze chciałaś nosić włosy w stylu pixie, spróbuj tego!

5. Przekaż darowiznę na cele charytatywne.

Działalność charytatywna przynosi wiele dobrego, a przekazując darowiznę na jakiś cel, możesz czuć się dobrze sama ze sobą i z tym, że dałaś coś od siebie. Wiele organizacji charytatywnych przyjmuje darowizny za pośrednictwem poczty bezpośredniej, co jest prostym i łatwym sposobem na wniesienie wkładu. Można też rozważyć wolontariat w celu wsparcia pracy organizacji charytatywnej – to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z innymi i szerzenie dobra.

6. Spędzaj czas z rodziną.

Rodzina jest ważną częścią naszego życia, a z wiekiem spędzanie z nią czasu może nabrać większego znaczenia i przynieść więcej satysfakcji. Nie musi to oznaczać, że trzeba zamieszkać razem, ale miło jest spędzać czas z małżonkiem lub partnerem i dziećmi.

7. Więcej snu.

Sen jest niezwykle ważny dla zachowania zdrowego stylu życia, zwłaszcza w miarę starzenia się. Postaraj się kłaść spać wcześniej i budzić się wcześniej, aby mieć więcej regenerującego snu.

8. Ćwicz.

Ta wskazówka może brzmieć głupio, ale regularne ćwiczenia fizyczne przynoszą wiele korzyści, w tym poprawiają stan zdrowia serca, dodają energii i spalają kalorie. Jeśli zauważysz, że potrzebujesz więcej motywacji, istnieje wiele aplikacji i stron internetowych, które pomogą Ci śledzić swoją kondycję i wyznaczać cele.

9. Żyj w teraźniejszości.

Z wiekiem zaczynamy się bardziej koncentrować na przyszłości, co często prowadzi do negatywnych myśli i uczuć. Ważne jest, by skupić się na teraźniejszości i cieszyć się życiem takim, jakie jest teraz.

10. Więcej się uśmiechaj.

Uśmiechanie się może sprawić, że poczujesz się szczęśliwszy i może poprawić Twój nastrój. Dzieje się tak, ponieważ prosta czynność, jaką jest uśmiechanie się, może aktywować w mózgu układ nagrody, który pomaga poprawić nasz nastrój.